یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

ویژگی سرویس خواب نوزاد

۳ بازديد

ویژگی سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید برای اتاق نوزاد تهیه شود. سرویس خواب نوزاد شامل تخت، کمد، دراور، و سایر وسایل مورد نیاز برای خواب نوزاد است.

 انواع سرویس خواب نوزاد 

سرویس خواب نوزاد چوبی : سرویس خواب‌های نوزاد چوبی از چوب طبیعی ساخته شده‌اند و بسیار محکم و بادوام هستند.
سرویس خواب نوزاد فلزی : سرویس خواب‌های نوزاد فلزی از فلز ساخته شده‌اند و سبک‌تر از سرویس خواب‌های چوبی هستند.
سرویس خواب نوزاد ام‌دی‌اف : سرویس خواب‌های نوزاد ام‌دی‌اف از ورقه‌های چوبی فشرده ساخته شده‌اند و قیمت مناسبی دارند.

ویژگی سرویس خواب نوزاد

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب نوزاد

تخت نوزاد

معمولا تخت های نوزادی در ابتدا به صورت معمولی بوده و دارای نرده هایی است که می توانید با بزرگ تر شدن کودک آن ها را از تخت جدا کنید.

گهواره نوزاد

یکی از مهمترین اجزای سرویس خواب که باید در لیست سرویس نوزاد قرار بگیرد گهواره است، که معمولا تا چند ماه بعد از تولد نوزاد استفاده می شود. لازم است با توجه به دکوراسیون اتاق کودک اقدام به خرید گهواره نمایید.

کمد

کمد نوزادی یکی دیگر وسایل مهم در انواع سرویس خواب نوزاد می باشد، چنانچه اتاق کودک شما دارای کمد دیواری است نیازی به خرید کمد نوزاد نخواهید داشت. کمد نوزاد انواع مختلفی دارد برخی از کمدها همراه با سرویس خواب و برخی به صورت تکی به فروش می رسند، معمولا کمد نوزادی دارای دو درب و دو کشو در بخش پایین آن می باشد. لازم است تا باتوجه به ابعاد اتاق نوزاد اقدام به خرید کمد با اندازه ای مناسب نمایید.

دراور سرویس نوزاد

اگر اتاق نوزاد شما بزرگ است خرید یک دراور در کنار کمد علاوه بر زیبایی دکوراسیون، بسیار کاربردی نیز خواهد بود. از دراور نوزاد می توانید برای قرار دادن لباس های نوزاد استفاده کنید البته معمولا دراور در سرویس خواب نوزاد نبوده و خرید آن اختیاری است

تشک سرویس نوزاد

خرید تشک با کیفیت یکی دیگر از مهم ترین اجزا برای تخت خواب نوزاد است، تشک خریداری شده باید مانع از عرق کردن نوزاد شده و قابلیت شستشو داشته باشد تا در صورت کثیف شدن بتوانید به راحتی آن را بشویید.

علاوه بر این تشک نوزاد باید از موادی تشکیل شده باشد که هیچ گونه آلرژی و حساسیتی در نوزاد ایجاد نکند، سفتی و نرمی تشک نیز از دیگر ویژگی هایی است که برای خرید تشک باید به آن توجه داشته باشید.

میز تعویض پوشک

میز تعویض پوشک از جمله تجهیزاتی است که در انواع سرویس خواب نوزاد جدید وجود دارد، با وجود اینکه خرید این میز برای سرویس کودک الزامی نیست اما در برخی از انواع سرویس نوزادی وجود دارد.

ویژگی سرویس خواب نوزاد

ویژگی های سرویس خواب نوزاد

ابعاد استاندارد سرویس خواب نوزاد

ابعاد استانداردی برای انتخاب تخت خواب نوزاد وجود ندارد. مهم‌ترین معیار برای انتخاب تخت، طول قد و میزان وزن نوزاد شماست. البته امروزه تخت‌های چندمنظوره‌ای تولید می‌شوند که از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده‌اند. این تخت‌ها ابتدا برای نوزاد و سپس برای سنین بالاتر قابل استفاده خواهند بود.

جنس مناسب سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب چوبی بهترین گزینه برای انتخاب می باشند، امروزه ام دی اف بهترین گزینه برای جایگزین کردن چوب می باشد و بین خریداران و تولید کنندگان سرویس های چوبی طرفدار های زیادی دارد.
سرویس های چوبی همیشه به راحتی با دیگر لوازم منزل شما ست می شوند و از روی دیگر دوام و استحکام بسیار بالایی دارند.


رنگ سرویس خواب نوزاد

بهترین رنگ برای تخت خواب نوزاد و سرویس خواب نوزاد، طیف رنگ کرم تا استخوانی است. این رنگ ضمن روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان‌دادن فضای اتاق، در صورت کثیف شدن، لک‌ها را بهتر نشان می‌دهد. البته این مورد کاملا سلیقه‌ایست و هر پدر ومادری می‌توانند بسته به سلیقه خود رنگ اتاق خواب و سرویس خواب نوزاد خود را انتخاب کنند.

تشک مناسب سرویس خواب نوزاد

فرزند شما زمان زیادی را در خواب سپری می کند از این رو انتخاب تشک مناسب برای اسایش فرزند و خواب راحت او امری ضروری است. به این مورد دقت داشته باشید که راحتی در تشک نوزاد با بزرگسالان متفاوت است پس دقت داشته باشید که فرزندتان خواب راحتی را داشته باشد.
همچنین دقت کنید که بین تشک و تخت فاصله خالی زیادی وجود نداشته باشد تا فرزند شما هنگام خواب داخل آن فضای خالی نیفتد.

ویژگی سرویس خواب نوزاد


قابلیت جا به جایی تخت نوزاد

حتما برایتان پیش امده که هنگام آشپزی کردن ، صحبت کردن با تلفن و… استرس این رو داشته باشید که خطری فرزندتون رو تحدید کنه و مدام به اتاق خواب فرزندتون سر بزنید و برای جابجا کردن کودک ترس این رو داشته باشید که بیدار بشه و خواب و آرامشش به هم بخوره ، بهترین راه حل برای این مشکل استفاده از تخت خواب های سبک و چرخ دار هست تا بتونید تخت رو به راحتی به هر قسمت از منزل که دوست دارید انتقال بدین و در حال انجام هر کاری که هستید فرزند دلبدنتون جلوی چشمتون باشه.

ارتفاع مناسب تخت نوزاد

ابعاد تخت خواب نوزاد بر اساس وزن، قد و ابعاد بدن کودک متغیر است. تخت‌خواب یک نوزاد و شیرخوار باید لبه‌های بلندی داشته باشد. البته اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع 30،20 سانتی‌متری تخت از سطح زمین نیز مناسب به‌نظر می‌رسد. برای سن‌ین بالا‌تر که قد کودک بلند‌تر می‌شود، فاصله 40،30 سانتی‌متر استاندارد خواهد بود. اگر قد کودکی بلند‌تر و یا کوتاه‌تر از میانگین سنی‌ باشد، این ارتفاع تغییر خواهد کرد. بهتر است فاصله تخت از سطح زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.


محل قرار گیری تخت نوزاد

از آنجا که نوزاد بیشتر روز را در خواب سپری می کند محل قرار گرفتن تخت اهمیت بالایی دارد پی دقت کنید تخت را کنار وسایلی که کودکتان را کجکاو تر میکند قرار ندهید.
بهترین نور برای اتاق کودک نور طبیعی (خورشید) می باشد اما در نظر داشته باشید که نور مستقیم هم به سلامتی کودک شما آسیب می رساند.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.